CVR 43141112
Følgende salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle varer leveret af DeGrønneHvidevarer.dk, herefter omtalt “DGH”:
Du kan kun købe varer hos DGH, hvis du læser og accepterer vores salgs- og leveringsbetingelser . Ved enhver ordreafgivelse, har du altid adgang til at læse og acceptere disse betingelser. Vi opfordrer dig til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, disse indebærer for dig.
Sådan bestiller du varer hos DGH:
Du foretager et køb på DGH, ved at udvælge de ønskede varer og klik ”LÆG I KURV”. Du kan til enhver tid se hvad du har lagt i kurven ved at klikke på ”VIS KURV”.
Her har du mulighed for at ændre antallet af, eller helt fjerne varer samt tilkøbe evt. fragt. Under købsprocessen fremkommer siden “Kundeoplysninger” og her skal du indtaste oplysninger om navn, adresse, e-mail, telefon samt eventuel anden leveringsadresse. Det er også her du Godkender vores salgs og leveringsbetingelser, og godkender din ordre.
Du kan altid se alle dine oplysninger, inden du godkender din ordre. Klik på “Gennemfør ordren” Under fanebladet ”betalingsmetode”, vælger du den betalingsmetode som du ønsker at benytte, og indtaster de tilhørende betalingskortoplysninger. Klik herefter på ”Gennemfør betaling” for at gennemføre købet.
Når din bestilling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Du opfordres til at gemme ordrebekræftelsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, udnyttelse af fortrydelsesret eller reklamationsretten.
DGH kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer eller leveringsproblemer, og tager forbehold for trykfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte eller udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.
Betalingsbetingelser og metoder:
Vi accepterer flg. udstedte betalingskort: Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct og Maestro.
*Vi tilbyder afbetaling igennem Viabill. Læs venligst handelsbetingelser af Viabill https://viabill.dk/terms/
DGH anvender en betalings-gateway fra ePay. Kommunikationen og dataudvekslingen ved denne betalingsløsning er testet af PBS og andre kortudstedere og kortindløsere og sendes krypteret, dette sikrer at dine oplysninger ikke kan misbruges. Hvis hele ordren ikke kan leveres, kan vi reducere din betaling til det nye ordretotal beløb. Vi kan derimod ikke forhøje beløbet, såfremt du ønsker at tilføje en eller flere varelinier. Hvis du betaler med betalingskort, bliver beløbet først trukket på din konto ved fysisk afgang fra vores lager. Dette betyder at du sagtens kan bestille varer til senere levering, men at beløbet først hæves når varen er afsendt. Det debiterede beløb vil fremgå af din kontooversigt. Du skal ved hvert køb acceptere indholdet af vores handelsvilkår og du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din bestilling pr. e-mail.
Moms:
Alle oplyste priser i vores webshop er incl. 25% dansk moms
Ændring, annullering eller fortrydelse af køb :
Ved ændring af køb efter ordreafgivelse, kan du ændre ordren ved at kontakte os på kontakt@degroennehvidevarer.dk, så længe varen ikke er afsendt. Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret når du handler hos DGH.
Returnering til vores adresse kan kun ske efter forudgående skriftlig aftale. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, skal du selv sørge for returneringen og dække fragtomkostninger. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter, at du modtog varen. Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag.
Efterfølgende har du 14 dage til at sende den retur, du kan også gøre brug af din fortrydelsesret ved at nægte modtagelsen. Som privat kunde kan du sende brugte vare retur, en brugt vare er kendtegnet ved at den skal have været brugt ud over det man kan gøre i en fysisk butik.
Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du skrive en mail til kontakt@degroennehvidevarer.dk – det er ikke muligt at fortryde tilkøb af montering da dette er en serviceydelse, du skal derfor selv sørge for at afmontere dit produkt, hvis du vil gøre brug af fortrydelsesretten i forbindelse med tilkøb af montering.
Modtagelse og transportskader :
Hvis indpakningen på din vare ved modtagelsen har synlige skader, eller du på anden måde mistænker en transportskade, skal du tage et billed af din vare INDEN du åbner den og skaden på indpakningen skal være synlig på billedet, dette er meget vigtigt for at vi kan dokumenterer skaden overfor vores transportør. Hvis du er til stede ved modtagelsen skal du kvitterer på fragtbrevet med forbehold for transport skader. Alle transportskader skal altid meddeles hurtigst muligt til DGH og billed dokumentation vedhæftes på mail : kontakt@degroennehvidevarer.dk
Produktgaranti og reklamationsret:
Når du vil reklamere over et produkt, bedes du sende besked på kontakt@degroennehvidevarer.dk
Oplyse dit ORDRE NUMMER og beskrive fejlen (med billede eller video hvis det er muligt)
Vi svarer på henvendelse i løbet af 1-2 dage.
***Som kunde hos DGH har du 2 års reklamationsret, derudover og sideløbende med, yder vi 24 måneders fuld garanti for funktionsfejl i apparatet der skyltes defekte komponenter (ikke fremmedlegemer, defekte vand og elinstallationer, forkert brug af apparatet o.l), dog med undtagelse af udtræksskinner i ovne/komfurer med pyrolyse samt rust i trådkurve til opvaskemaskiner, der skyldtes fejlagtig brug. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Vil du reklamere over en mangel på en vare, skal du give os besked inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen, i modsat fald mister du retten til at klage over manglen. Giver du besked inden to måneder efter, at du har opdaget manglen, er det altid rettidig. Har du ikke inden 12 måneder efter du har fået varen, meddelt os, at du vil reklamere over en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende.
Garantien bortfalder, hvis manglen eller fejlen er forårsaget af dig, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation, tilslutning eller brug (husholdningsmaskiner må eksempelvis ikke bruges til erhverv) og/eller DGH stregkode/serienummer er fjernet eller ødelagt.
Hvis din reklamation er berettiget, refunderer vi selvfølgelig dine fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen til reparation, vi refunderer fragtomkostninger op til den pris vi giver hos vores samarbejdspartnerer, vil du selv vælge fragtmetode/fragtmand, skal du selv afholde en evt. merudgift. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale for fragten, herunder også fragten tilbage til dig efter undersøgelsen.
DGH forbeholder sig til enhver tid ret til at reparerer, eller ombytte et defekt produkt til et tilsvarende, eller bedre produkt, eller at tage produktet retur og refundere kunden beløbet, helt eller delvist, hvis vi skønner at reparation ikke er mulig indenfor rimelig tid, eller at omkostningen ved reparation bliver for høj. Når du vil reklamere over et produkt, bedes du sende en e-mail på kontakt@degroennehvidevarer.dk, du skal oplyse dit ordre nr. og beskrive fejlen.
Hvis du flytter udenfor vores leveringsområde inden garantien udløber, skal du være opmærksom på at vi ikke har mulighed for at køre servicebesøg i andre områder end vores leveringsområde. Vi skal i dette tilfælde have mulighed for at servicerer produktet på den adresse, i vores leveringsområde den blev leveret på, eller som sidste mulighed, du indleverer og afhenter produktet til/fra vores adresse i 9610 Nørager, efter det er blevet serviceret, du skal selv afholde udgiften ifb. indlevering og efterfølgende afhentning af produktet. Vores leveringsområder er alle postnumre der starter med 7-8 og 9.
Brugte maskiner:
Alle vores brugte maskiner kan have ridser, buler eller lignende brugsskader, vores produkter er unikke i den forstand, at vi som udgangspunkt kun har 1 stk af det specifikke produkt der er afbilledet i webshoppen, som kunde tilrådes du derfor til at være ekstra opmærksom på produktets stand, det produkt du ser i webshoppen, er præcis det produkt du køber. Produkterne er altid fuld funktionsdygtige og har alle gennemgået en test og evt. reparation af vores teknikerer, inden de kommer på lager/bliver sendt ud til vores kunder, det vil derfor kun være naturligt, at produkterne bærer præg af at have gennemgået div. test.
Tilbehør:
Da det er brugte produkter vi sælger, kan det forekomme at div. tilbehør samt evt. løsdele der fulgte med produktet da det blev solgt som nyt, mangler helt eller delvist, det kan være : stegetermometer, væltesikring osv. til komfurer og ovne, skostativ, ekstra slanger for udpumpning direkte til afløb for kondenstørretumblerer samt fodspark ved sokkel for opvaskemaskiner, dele som er nødvendige for at maskinen fungere korrekt vil dog ALTID medfølge, det kan være alle filtre, alle trådkurve og bestikkurve, til og afløbsslanger samt strømledninger. du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål omkring tilbehør til en specifik maskine.
Brugsanvisninger:
Brugsanvisninger og div. andre papirer der fulgte med maskinen da den var ny, modtager vi ikke sammen med maskinerne fra vores leverandører og vi kan desværre derfor ikke levere dem med, når du køber et produkt hos os, de kan dog normalvis downloades direkte fra producenternes hjemmesider vha. model/produkt nr. har du brug for hjælp til at finde en brugsanvisning, er du altid velkommen til at sende os en mail og vi vil forsøge at hjælpe dig med et link til din brugsanvisning.
Gratis tilbud på reparation på vores værksted
Gratis tilbud på reparation på vores værksted
Vi fejlsøger gerne gratis på din maskine, HVIS du er klar til at indlevere og afhente den igen her på Grynderupvejen 16, 9610 Nørager, så kan vi give dig en pris på rep. hvis du, efter vi har givet tilbud, vælger ikke at få den repareret alligevel, koster det ikke noget.
Generelt vil prisen på denne form for reparation være betydelig billigere, end hvis det er udkørende service hjemme hos dig, du sparer kørsel fra vores side og slipper for evt. flere besøg og længere ventetid pga. f.eks. manglende ell. forkerte reservedele, misforståelser og andre ting der kan gå galt ved udkørende service.
I nogle tilfælde vil vi også kunne bruge brugte reservedele f.eks. elektronik og div. motorer som er ret dyre at indkøbe som nye dele, derudover vil vi ofte også være i stand til at reparerer defekt elektronik, hvilket er betydeligt billigere end at skulle købe nyt, samtidig er det også en rigtig god nyhed for miljø og klima:)
Der findes dog reservedele, hvor det kun giver mening at udskifte med fabriksnye dele, dette er f.eks. varmelegemer til vaskemaskiner, kul til div. motorer, div. kuglelejer, varmelegemer til komfur og ovne, drivremme til tørretumbler, bestemte typer af sensorer m.v.
Vi sender e-mail om opdatering af reparation.
Typer af hvidevarer vi modtager til reparation:
- Vaskemaskiner, Tørretumbler, Opvaskemaskiner, komfur, ovne
Hvad gør vi ikke:
- Vi foretager IKKE reparation af køl og frys
- Vi kan IKKE tilbyde udekørende service hjemme hos dig på dit produkt – vi har dog udekørende service, men dette gælder udelukkende i henhold til garantibestemmelserne på vores egne produkter.
Garanti:
Vi giver 2 års garanti på alle udskiftede dele. I tilfælde af fejl på udskiftede dele i garantiperioden, skal maskinen indleveres/afhentes her på Grynderupvejen 16, 9610 Nørager.
Vi har dog udekørende service, men dette gælder udelukkende i henhold til garantibestemmelserne på vores egne produkter.
Cookie- og privatlivspolitik:
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies:
Vores webshop anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte: Hyppige tredjeparter ved digital annoncering
Personoplysninger:
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed:
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Levering/afhentning:
DGH tilbyder kantstenslevering til din adresse i alle postnumre der starter med 7, 8 og 9. Vi leverer desværre IKKE i Sønderjylland, på Fyn, på Sjælland samt de øvrige øer.
Der leveres ikke til Grønland, Færøerne eller udland generelt.
Varer afsendes normalt indenfor 1-2 hverdage og normal leveringstid er derfor mellem 1-3 hverdage.
Varen kan også, efter forudgående aftale og indenfor normal arbejdstid, afhentes på vores adresse : Grynderupvejen 16, 9610 Nørager. Give os venligst besked hvis du ønsker at afhente selv, så vi er sikre på at der er nogen i virksomheden når du kommer.
Fragt- og leveringsomkostninger:
Når du handler hos DGH tilbyder vi levering til kantsten, prisen for levering er 129.- uanset hvor i vores leveringsområde du bor, hvis du vælger selv at afhente produkterne på vores adresse i 9610 Nørager, er der naturligvis ingen betaling for fragt. Hvis du returnerer en vare fordi du har fortrudt købet, skal du dog selv dække alle retur omkostninger.
Ansvar og forbehold:
DGH påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse. DGH påtager sig ikke ansvaret for, at varen forårsager: indirekte skade eller følgetab, driftstab; tab af arbejdsfortjeneste, løn, indtægter, opsparing; tab, som du kunne have undgået ved rimelige foranstaltninger. DGH påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand. DGH kan ikke tage ansvaret for bortløbne husdyr i forbindelse med levering og montering. Ovenstående gælder medmindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler. Vi tager forbehold for trykfejl, leverandørernes prisforhøjelser, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte /udgåede varer, leveringssvigt fra vores leverandører og force majeure.I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse. Hvis nogen del af disse betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af betingelserne. Dit køb hos DGH er reguleret af dansk ret.
Formål:
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring:
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger:
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager:
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: kontakt@degroennehvidevarer.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Websitet ejes og publiceres af:
De Grønne Hvidevarer
Grynderupvejen 16
9610 Nørager
Telefon: 93 98 77 87
Email: kontakt@degroennehvidevarer.dk